Bookmark and Share     Sitemap    
 

Den gode pressekontakt

Hver eneste dag modtager medierne mange henvendelser i form af bl.a. pressemeddelelser fra virksomheder og organisationer, der mener, at netop deres historie er den mest spændende og relevante.

Men der skal meget mere end en pressemeddelelse til for at få historien fortalt. I dette modul fortæller vi om mediernes rutiner og kriterier for at vælge historier. Vi lærer dig, hvad der skal til for at få en god og nær kontakt med pressen.

 

Eksempel på kursets forløb

1 uge før kursusstart 

Kursisten indsender eksempel på pressemeddelelse, der ikke "gav pote" 

1. kursusdag 

Vi gennemgår de fremsendte pressemeddelelser og diskuterer idé, indhold, vinkling, formuleringer og medievalg. Hvorfor blev historien ikke bragt? Hvad kunne du have gjort for at gøre den mere interessant for de(t) relevante medie(r)? Hvordan kan du fremover sikre, at dine historier bliver bragt i de ønskede medier?

2. kursusdag

Udfra en konkret idé til historie fra hver enkelt kursist laver vi pressestrategi inkl. medievalg og midler. Vi diskuterer, hvad der er vigtigt at tage højde for ved hver enkelt historie.

3. kursusdag – telefoninterview

En måned efter første kursusdag ringer vi til dig og følger op på dine ny vundne erfaringer og oplevelser. Hvad kan du evt. gøre anderledes for at nå de mål, du satte dig ved kursets start?

Download produktblad her


Krüger Kommunikation | CVR: 25152166 | Ved Fyret 23, 5500 Middelfart  | Tlf.: +45 2163 2863 | k.k@live.dk